نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2499
-
الف
+

نهمین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر چگونه گذشت؟

در نهمین روز سی‌ و هشتمین جشنواره فیلم فجر فلم های «خون شد»، «دشمنان»، «پوست» و «عنکبوت» به نمایش درآمدند.

به گزارش آی فیلم 2 ، در نهمین روز سی‌ و هشتمین جشنواره فیلم فجر ایران، فلم های «خون شد» به کارگردانی «مسعود کیمیایی»، «دشمنان» به کارگردانی «علی درخشنده»، «پوست» به کارگردانی «بهرام ارک» و «بهمن ارک» و «عنکبوت» به کارگردانی «ابراهیم ایرج‌زاد» در پردیس سینمای ملت برای اهالی رسانه و منتقدان به نمایش درآمد.

فلم سینمایی «خون شد» 

در این روز، به خاطر عدم حضور «مسعود کیمیایی» نشست خبری فلم «خون شد» برگزار نشد. 

فلم سینمایی «خون شد» جدیدترین ساخته «مسعود کیمیایی» است و درباره مادری است که با مشکلات مختلفی روبه‌رو می‌شود.

به گفته «مسعود کیمیایی» داستان «خون شد» به مثابه خانه ای قدیمی است که همه چراغ‌هایش خاموش بوده و هیچ‌کس نیز در اتاق‌هایش ساکن نیست. در این‌میان یکی از ساکنین این خانه می‌آید و همه چراغ‌ها را روشن می‌کند.

«جواد نوروزبیگی» تهیه‌کننده فلم سینمایی «خون شد» می گوید این فلم قهرمان‌پروری است اما قهرمان زمان را تصویر می‌کند.

«سعید آقاخانی»، «سیامک انصاری»، «لیلا زارع»، «نسرین مقانلو»، «هومن برق‌نورد»، «سیامک صفری» و «اکبر معززی» از جمله بازیگران این فلم سینمایی می باشند.

فلم سینمایی «دشمنان» 

نهمین روز جشنواره فیلم فجر با حضور عوامل فلم «دشمنان» به کارگردانی «علی درخشنده»، تهیه کنندگی «مجید برزگر» در پردیس سینمایی ملت، برگزار شد.

«علی درخشنده» درباره انتخاب «رویا افشار» برای ایفای نقش در این فلم اذعان کرد: ما فلم را برای گیشه نساخته ایم، به همین دلیل به نظر من رویا افشار بهترین گزینه برای این نقش بوده است. 

«مجید برزگر» درباره احتمال فروش فلم گفت: ما از همان ابتدا تکلیفمان با فلم روشن است، این فلم به نظر من می تواند سرمایه خود را برگرداند زیرا در کل اثر با بودجه کم تولید شده است. این فلم روایتی است که مخاطب خاص خود را پیدا خواهد کرد. 

در خلاصه داستان این فلم آمده است: «آدم فکر می‌کنه هر چی سن­ و سالش بالاتر میره قوی­تر میشه اما نه، ما هر روز حساس‌تر می‌شیم؛ حتی بیشتر از وقتی که جوان بودیم تنهایی و غم و شادمانی رو حس می‌کنیم با یه فرق کوچیک، می‌دونی که منظورم چیه؟ و هر دو سکوت کردند.»

«رویا افشار»، «ندا جبرائیلی»، «مسعود دلخواه»، «قربان نجفی»، «علی بی غم» و ... از جمله بازیگران این فلم می باشند.

فلم سینمایی «پوست» 

نشست خبری فلم سینمایی «پوست» به کارگردانی «بهمن و بهرام ارک» در پردیس سینمایی ملت موسوم به کاخ رسانه با اجرای فرزاد حسنی برگزار شد. 

بهرام ارک درباره روایت این فلم گفت: ما دوست داشتیم بخشی از فرهنگ خود را روایت کنیم و البته مدرنیته هم در کنار فلم دغدغه ما بوده است، البته ما ابتدا به امر کنار هم به ایده می رسیم و قصدی درباره این نداریم که چه کنیم در قبال ساختار اثر. 

«عاشیق ولی عبدی» بازیگر ترک زبان فلم درباره حضورش در این اثر گفت: من از این گروه تشکر می کنم، این فلم خیلی لذت بخش و حضور در آن عالی بود، شادی ما شادی ملت است، امیدوارم مردم ما همیشه شاد باشند.

موضوع این فلم عشق، جادو و خرافه پرستی است و درباره خانواده‌ای است که شامل یک مادر و پسر هستند و زندگی آن‌ها به دلایلی دچار مشکل می‌شود.

فلم سینمایی «عنکبوت»

فلم سینمایی «عنکبوت» به کارگردانی «ابراهیم ایرج زاد» به عنوان آخرین فلم در روز نهم جشنواره فیلم فجر برای خبرنگاران و منتقدان اکران شد. 

این فلم در بخش خارج از مسابقه اکران شد و با توجه به تک سانس بودن آن، بسیاری از اهالی رسانه برای تماشای آن تا ساعت بیست و چهار بامداد روز نهم جشنواره در پردیس سینمایی ملت حضور داشتند. 

«عنکبوت» به کارگردانی «ابراهیم ایرج‌زاد»، تهیه‌کنندگی «جواد نوروزبیگی» و نویسندگی «اکتای براهنی» است و پس از فلم‌ سینمایی «تابستان داغ» دومین تجربه سینمایی ایرج‌زاد به حساب می‌آید.

این فلم درباره یک قاتل زنجیره‌ای است که در اواخر دهه هفتاد دست به قتل زنان می‌زد.

داستان «عنکبوت» داستانی جنایی با ریشه‌های اجتماعی است و روایت‌گر زندگی مردی است که قصد دارد ریشه فساد در جامعه را با کاری که تنها از نگاه او صحیح است، خشک کند.

«محسن تنابنده»، «ساره بیات»، «ماهور الوند»، «شیرین یزدان‌بخش»، «فرید سجادی‌ حسینی» در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید:

اکران «سه کام، حبس»، «قصیده گاو سفید» و «عامه پسند» در روز نخست فجر 38

نمایش سه فلم «شنای پروانه»، «بی صدا حلزون» و «تومان» در روز دوم جشنواره فجر

سومین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر چگونه گذشت؟

چهارمین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر چگونه گذشت؟

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر